ΚΗΠ.Ο.Σ. (λίγα λόγια για το πρόγραμμα)

 

 

Σχολικός κήπος, γιατί και το σχολείο μπορεί να έχει τον δικό του... κήπο!

 

 

Με αφορμή την υλοποίηση προγράμματος για την υγιεινή διατροφή στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης το πρώτο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς 2013-2014, δόθηκε το ερέθισμα και αποφασίστηκε, ύστερα από πρόταση και των μαθητών, να προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός σχολικού κήπου μέσα στην αυλή του σχολείου μας συνδυάζοντάς το με πρόγραμμα κομποστοποίησης. Ενημερώθηκε ο διευθυντής του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων και εκφράστηκε η επιθυμία και από εκπ/κούς άλλων ειδικοτήτων να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Στη συνέχεια και με τη συμμετοχή των μαθητών έγινε ο αρχικός σχεδιασμός των δράσεων του προγράμματος.

 

Το πρόγραμμα επιλέχθηκε από τους μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας και σχετίζεται άμεσα με αρχές που διασφαλίζουν την ποιότητα ζωής των μαθητών και του τοπικού πληθυσμού, συμβάλλει στην ανάπτυξη του σχολείου και στο άνοιγμα στην τοπική κοινωνία. Αποτελεί συνέχεια του προγράμματος « υγιεινή διατροφή και υγεία» που υλοποιήθηκε το πρώτο τρίμηνο της φετινής σχολικής χρονιάς.

Το σχέδιο μπήκε σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2014 και θα διαρκέσει μέχρι και τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς.

Παίρνουν μέρος 27 μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων της Β’ τάξης.

 

Το πρόγραμμα ανήκει στις καινοτόμες δράσεις – ΜΕΝΩΝ.

 

Οι στόχοι του είναι : μαθησιακοί , γνωστικοί , ψυχοκοινωνικοί, ειδικοί κ.ά.

Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα είναι κυρίως ομαδοσυνεργατική και η ανάπτυξη του θέματος θα πραγματοποιηθεί διεπιστημονικά και διαθεματικά με διάχυση στα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Τεχνικών, της Γυμναστικής, των Αγγλικών και των Νέων Τεχνολογιών.

 

Αναλυτικότερα:

 

στη Γλώσσα:

Προφορική και γραπτή έκφραση

Κατανόηση σχετικών κειμένων, μελέτη πεδίου και κατασκευή: Αλφαβητάριο του κήπου, Ακροστιχίδες, Αναζητώ φυτά – μαθαίνω μύθους.

Ιστορίες – μύθοι – ποιηματάκια - συνταγές για τα φυτά που φύτεψε κάθε ομάδα

 

στα Μαθηματικά:

Εκτιμήσεις, υπολογισμοί και μετρήσεις (ύψος, επιφάνεια κλπ)

Χρόνος – χρονικές περίοδοι – ηλικίες φυτών

Κοστολόγηση εργασιών

 

στη Μελέτη Περιβάλλοντος:

Δημιουργία φυτώριου, σπορείου και φυτολογίου

Επισκέψεις στη λαχαναγορά και στο Δημοτικό λαχανόκηπο

Άμεση διασύνδεση με την ύλη του σχολικού βιβλίου

 

στα Τεχνικά:

Ζωγραφική και κατασκευές

Κολάζ και χειροτεχνίες

Βάψιμο πασχαλινών αυγών με φυτικές βαφές από προϊόντα του κήπου

 

στη Γυμναστική:

Παιχνίδια στη σχολική αυλή και παραδοσιακοί χοροί με θέμα τα φυτά του κήπου

 

στα Αγγλικά:

Πρώτη επαφή των μαθητών με την ξένη γλώσσα

Λέξεις ( χρώματα, λουλούδια κλπ) στην αγγλική γλώσσα

 

στις Νέες Τεχνολογίες:

Πρώτη επαφή και εξοικείωση των μαθητών με τους υπολογιστές και τις νέες τεχνολογίες

Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό και συνεργατικό περιβάλλον

Διαχείριση πηγών πληροφόρησης και ανακαλυπτική μάθηση με τη χρήση λογισμικού και του διαδικτύου.

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ

1. Οι γρήγοροι κηπουροί: Εύη, Μαριτίνα, Σοφία, Σταυρούλα, Βάσια, Ελεάνα, Ελευθερία.

2. Η τσουγκράνα του κήπου: Αλκμήνη, Δανάη, Θωμάς, Ιωάννα, Κρυσταλία, Κωνσταντίνα, Φωτεινή.

3. Η μυρωδάτη ομάδα: Ελένη, Λήδα, Μαρία, Μαρία, Όλια, Χρήστος.

4. Οι 7 κηπουροί: Αλέξανδρος, Βαγγέλης, Γιώργος, Γιώργος, Δημήτρης, Κωνσταντίνος, Ορφέας.

 

Τάξεις: Β1 & Β2 
Συντελεστές: (ονόματα και ειδικότητες εκπ/κών):

 

    Πουλίζος Χριστόφορος (ΠΕ 70) - Δάσκαλος

 

    Αγγέλη Ελένη (ΠΕ 70) - Δασκάλα

    

    Αδάμου Δόξα (ΠΕ 11 ) – Καθηγήτρια Γυμναστικής

 

    Μπόζιου Έφη (ΠΕ 06) – Καθηγήτρια Αγγλικών

 

    Ράπτης Βασίλειος (ΠΕ 70) – Δάσκαλος, Δ/ντής του σχολείου